Nastava na Diplomskoj radionici I temeljit će se na produbljenom, analitičkom i kritičkom čitanju priručnika A. Völker-Rasor "Rani novi vijek". Kako bi se studentima olakšalo usvajanje njegova zahtjevna sadržaja s posebnim naglaskom na istraživačke pristupe, interpretativne paradigme i heurističke koncepte, svaki će nastavnik pripremiti 7 do 10 pitanja za „vođeno čitanje“ dijelova udžbenika predviđenih za svoj nastavni termin. Pitanja trebaju biti u uskoj vezi s nastavnim temama te olakšati studentima produbljenije razumijevanje, kritičku analizu i praktično-povijesnu egzemplifikaciju priručničke problematike. Svaki je nastavnik obvezan nekoliko dana prije predviđenog termina nastave svim studentima e-mailom distribuirati pitanja za vođeno čitanje u svrhu što bolje pripreme za diskusiju na satu. Svaki će student imati obvezu odabrati po jedno pitanje od onih koje će distribuirati svaki od nastavnika i elaborirati ga u obliku eseja, maksimalnog opsega dvije kartice teksta (3600 slovnih znakova s prazninama). Osim analitičkog i kritičkog osvrta na problemsko pitanje, student ga treba egzemplificirati na vlastitoj istraživačkoj tematici odnosno problematici vlastita diplomskog rada. Svaki je student dužan u roku od tjedan dana nakon održanog sata poslati esej svakome nastavniku odnosno ukupno 7 eseja. Svaki će esej biti ocijenjen i utjecat će na završnu evaluaciju pojedinačnih studentskih doprinosa. Predviđen je završni kolokvij uz sudjelovanje svih studenata i svih nastavnika na kojemu će se provjeravati stupanj usvojenosti nastavnih sadržaja.
- Izvođač: Zrinka Blažević
- Izvođač: Kornelija Jurin Starčević
- Izvođač: Vjeran Kursar
- Izvođač: Hrvoje Petrić
- Izvođač: Marko Šarić
- Izvođač: Zvjezdana Sikirić Assouline
- Izvođač: Nataša Štefanec
- Izvođač: Zrinka Blažević
- Izvođač: Zrinka Blažević
Naziv kolegija: Historijska imagologija
Nositelj i izvođač: prof. dr. sc. Zrinka Blažević
Razina studija: diplomski studij povijesti - modul rani novi vijek
ECTS bodovi: 5
SAžetak: Budući da je susjecište triju velikih imperijalnih sustava tijekom ranoga novog vijeka bilo poprištem složenih procesa miješanja i preklapanja, ali i odbacivanja i konflikata, fenomeni konstrukcije i reprezentacije identiteta, alteriteta i alijeniteta nameću se kao važne odrednice hrvatskog ranonovovjekovnog povijesnog iskustva. Stoga će u fokusu predmeta biti interpretativna analiza reprezentacijskih formi te sociopolitičkih funkcija konstruiranja etničkih, konfesionalnih, socijalnih, kulturnih i rodnih auto- i heterostereotipa kao važnih identifikacijskih strategija i mehanizma, posebice u inter- i multikulturnome kontekstu. Pritom će težište biti na implementaciji komparativnohistorijskih metoda i modela istraživanja kao najprimjerenijem analitičkom aparatu za istraživanje procesa kompleksnih kulturalnih interrelacioniranja.- Izvođač: Zrinka Blažević
Nositelj kolegija: prof. dr. sc. Drago Roksandić
Oblik nastave: 1 sat predavanja i 1 sat praktikuma tjedno – 15 + 15
Sadržaj: Ovaj kolegij propituje temeljnu problematiku vjerske povijesti hrvatskoga ranog novovjekovlja u regionalnim europskim kontekstima. Uvodni dio kolegija čini rasprava o pitanjima konceptualne naravi o europskoj i hrvatskoj vjerskoj povijesti s težištem na teorijskim, metodskim i istraživačkim inovacijama u socijalno, kulturno i antropološki orijentiranoj vjerskoj povijesti. Težište rada na predavanjima i u praktikumu će biti na problemima konfesionalizacije i interkonfesionalizma na imperijalnim i vjerskim višegraničjima (Habsburška Monarhija, Mletačka Republika, Osmansko Carstvo, odnosno, kršćanstvo, islam i židovstvo) te «vjerskih obnova» u sučeljenim konfesionalnim zajednicama. Posebna pozornost ukazat će se problematici «predziđa», konceptima vjerskih ratova, vjerskih isključivosti, ali i pojava i obrazaca vjerske «represivne tolerancije», vjerskih sinkretizama, integralizama itd. U praktičnom dijelu rad će se temeljiti na upoznavanju s izabranim izvorima za vjersku povijest različite konfesionalne, imperijalne, statusne i kulturološke provenijencije. Na predavanjima i u praktikumu redovito će se otvarati pi tanja komparativnohistorijske i interkulturne problematizacije.Oblici provođenja nastave: Problemska predavanja s interaktivnom komunikacijom profesor-studenti, rad s izvorima i izradba kratkih power-point prezentacija; izradba problemskih bibliografija (uključujući izvore s interneta), uvježbavanje umijeća postavljanja istraživačkog pi tanja i kritičkog vrednovanja izvora za vjersku povijest.
- Nositelj: Marko Šarić
- Izvođač: Sandro Bočkor
- Izvođač: Zrinka Blažević