Cilj kolegija je upoznavanje studenata s vrstama i teorijama učenja, te sa složenijim kognitivnim procesima. Studenti će nakon apsolviranja kolegija biti upoznati s različitim oblicima učenja i moći će prepoznati njihovu primjenu u svakodnevnim situacijama. Također,moći će objasniti važnije modele mišljenja i razumjeti procese koji se nalaze u podlozi različitih načina rezoniranja i donošenja odluka, te će razumjeti značaj istraživanja viših kognitivnih procesa za određenje i istraživanje područja inteligencije.
Pristupi učenju, definicije i vrste učenja. Biheviorizam: klasično i instrumentalno uvjetovanje. Naučena bespomoćnost. Kognitivne teorije učenja. Socijalne teorije učenja. Novija istraživanja učenja (implicitno i eksplicitno učenje). Kognitivizam nasuprot asocijacionizmu u teorijama učenja. Generalnost teorija učenja. Taksonomija razina mišljenja. Mišljenje i rješavanje problema. Prosuđivanje i donošenje odluka. Kreativnost. Pristupi istraživanju kognitivnih sposobnosti. Određenje inteligencije. Rana istraživanja inteligencije (Binet, Simon, Terman). Mentalna dob i kvocijent inteligencije. Metakognicija.
Razina studiranja: PD
ECTS: 6
- Predavač: Andrea Vranić
- Izvođač: Luka Juras
- Izvođač: Marina Martinčević