U ovom predmetu obrađuje se razvoj ideje te politika i praksi interkulturalizma i njihova utjecaja na promjene ciljeva, sadržaja i metoda odgoja i obrazovanja. Tematske cjeline:
- Uvod u kolegij: Putovanje dugo 200 godina: Saartjie Baartman
- Povijest odnosa prema kulturno drugačijima i uređenje višekulturnih društava: od segregacije, preko asimilacionizma, do interkulturalizma/multikulturalizma kroz četiri razdoblja: 'Zlatno' doba neznanja; Uznemirujuće doba retorike, Obećavajuće doba prilagodbe i Izazovno doba razmjene
- Kulturne razlike i obrazovanje: četiri perspektive (monokulturna, tranzicijska, interkulturna i dijaloška)
- Interkulturno/multikulturno obrazovanje u sklopu monokulturne perspektive: ciljevi, ciljne grupe i modeli programa; kritika
Fokus: Etnocentrizam i benevolentni asimilacionizam
- Interkulturno/multikulturno obrazovanje u sklopu tranzicijske perspektive: ciljevi; ciljne grupe i modeli programa; kritika
Fokus: Osvještavanje stereotipa i predrasuda
Fokus: Razvoj i mjerenje interkulturne osjetljivosti
- Interkulturno/multikulturno obrazovanje u sklopu kritičke interkulturne perspektive
Fokus: Antirasističko obrazovanje
- Interkulturno/multikulturno obrazovanje u sklopu dijaloške perspektive
Fokus: Dijaloško interkulturno obrazovanje
- Osiguranje kvalitete interkulturnog/multikulturnog obrazovanja: europski pokazatelji
- Kulturno osjetljiva škola
- Kulturno osjetljiv nastavnik
- Kritika interkulturnog/multikulturnog obrazovanja: desne i lijeve ideologije.
- Predavač: Ana Širanović
- Nositelj: Vedrana Spajić-Vrkaš
Razina studija: diplomski
ISVU šifra kolegija: 124374
Broj ECTS bodova: 5
Semestar: zimski