U ovom predmetu obrađuje se razvoj ideje te politika i praksi interkulturalizma i njihova utjecaja na promjene ciljeva, sadržaja i metoda odgoja i obrazovanja. Tematske cjeline:

  1. Uvod u kolegij: Putovanje dugo 200 godina: Saartjie Baartman
  2. Povijest odnosa prema kulturno drugačijima i uređenje višekulturnih društava: od segregacije, preko asimilacionizma, do interkulturalizma/multikulturalizma kroz četiri razdoblja: 'Zlatno' doba neznanja; Uznemirujuće doba retorike, Obećavajuće doba prilagodbe i Izazovno doba razmjene
  3. Kulturne razlike i obrazovanje: četiri perspektive (monokulturna, tranzicijska, interkulturna i dijaloška)
  4. Interkulturno/multikulturno obrazovanje u sklopu monokulturne perspektive: ciljevi, ciljne grupe i modeli programa; kritika

 Fokus: Etnocentrizam i benevolentni asimilacionizam

  1. Interkulturno/multikulturno obrazovanje u sklopu tranzicijske perspektive: ciljevi; ciljne grupe i modeli programa; kritika

 Fokus: Osvještavanje stereotipa i predrasuda    

 Fokus: Razvoj i mjerenje interkulturne osjetljivosti

  1. Interkulturno/multikulturno obrazovanje u sklopu kritičke interkulturne perspektive

 Fokus: Antirasističko obrazovanje

  1. Interkulturno/multikulturno obrazovanje u sklopu dijaloške perspektive

 Fokus: Dijaloško interkulturno obrazovanje

  1. Osiguranje kvalitete interkulturnog/multikulturnog obrazovanja: europski pokazatelji
  2. Kulturno osjetljiva škola  
  3. Kulturno osjetljiv nastavnik
  4. Kritika interkulturnog/multikulturnog obrazovanja: desne i lijeve ideologije.