Usporedo s humanistički orijentiranim modelima proučavanja književnosti, koji dominiraju tom aktivnošću otkako je institucionalizirana pod okriljem humanistike, postoje i razvijaju se različiti teorijski i kritički pristupi koje povezuje težnja za empirijskim utemeljenjem. Ti će se pristupi na kolegiju nastojati obrazložiti kroz jednostavnu trodijelnu podjelu koja uzima u obzir jesu li pristupi usmjereni na pojedinačnog čitatelja, na skupinu čitatelja, ili na književno djelo. Također će se ukazati kako takvi pristupi često nastaju u bliskom dodiru s drugim humanističkim disciplinama, ali i društvenim te prirodnim znanostima – sociologijom, etnologijom, (evolucijskom) psihologijom, (kognitivnom) lingvistikom – te će se kritički razmotriti implikacije takvih interdisciplinarnih i transdisciplinarnih spojeva. Osim teorijskih aspekata, u seminarskom će se dijelu kolegija pokušati oprimjeriti specifična praktična dimenzija izdvojenih pristupa.
- Izvođač: Lovro Škopljanac