Upoznati pedagoške aspekte i implikacije slobodnoga vremena kao društvene pojave. Kritički promišljati oblikovanje slobodnoga vremena djece i adolescenata. Unaprijediti kulturu planiranja i provođenja slobodnoga vremena. Usvojiti temeljna teorijsko-metodološka znanja o slobodnome vremenu. Razumjeti važnost kvalitetnoga provođenja slobodnoga vremena u suvremenome životu. Motivirati studente za uspješnije oblikovanje vlastitoga slobodnoga vremena. Osposobiti studente za planiranje i izvođenje kraćih istraživanja slobodnoga vremena.
- Uvod u kolegij: orijentacijski tjedan
- Pedagogija slobodnoga vremena u sustavu znanosti o odgoju (predmet, cilj, zadaci, osnovni pojmovi, srodne discipline)
- Slobodno vrijeme: kratak povijesni pregled
- Slobodno vrijeme kao društvena, gospodarska, kulturna i pedagoška kategorija
- Međusobni odnos radnoga i slobodnoga vremena
- Teorijsko-metodološki pristupi istraživanju slobodnoga vremena
- Kulturni, odgojni i socijalni sadržaji u slobodnome vremenu
- Vrste, sadržaji i klasifikacija aktivnosti u slobodnome vremenu
- Načela organiziranja i provođenja slobodnoga vremena i slobodnih aktivnosti
- Ustanove, prostori, objekti i faktori provođenja slobodnog vremena djece, mladih, odraslih i ostarjelih osoba
- Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti učenika u slobodnome vremenu
- Slobodno vrijeme i kultura mladih: stilovi, mjesta i sadržaji provođenja
- Mediji i slobodno vrijeme mladih
- Razvijanje kulture provođenja slobodnoga vremena
- Zaključna razmatranja i vrednovanje rada profesorice i studenata
Metode podučavanja: predavanja, seminari i samostalni zadaci, mentorski rad
Metode ocjenjivanja: Vrednovanje rada vrši se po elementima. Elemente čine: pohađanje i aktivnost na nastavi (10% bodova), priprema i izlaganje seminarskog rada (20% bodova), pismeni ispit (70% bodova).
- Izvođač: Goran Livazović